Wie zijn wij?

Praktijk voor onderwijs ondersteuning. De RT en coachingspraktijk van Barendrecht en omgeving!

PVOO is een praktijk voor remedial teaching, didactisch onderzoek en coaching bij leerlingen met leer- en/of gedragsproblemen. Remedial teaching (RT) wil zeggen dat er hulp wordt gegeven aan leerlingen die pedagogisch of didactische hulp nodig hebben. Er is een verschil tussen bijles en RT. Bij bijles wordt de les herhaald, opnieuw uitgelegd en in samenwerking met de leerling gemaakt. Bij RT vindt er een onderzoek plaats door middel van een intakegesprek, toetsen, testen en observatie. Er volgt een behandelplan (eventueel een diagnose), rt-lessen en uiteindelijk een evaluatie. Gaten in kennis worden weggewerkt. Het behandelplan wordt opgesteld voor een bepaalde periode en is op maat gemaakt. De leerling komt meestal één keer per week drie kwartier naar de praktijk. Zowel ouders als scholen kunnen contact opnemen voor een begeleidingstraject. Wij bieden een combinatie van zorg en onderwijs aan. Ook kijken we naar de gezinssituatie en ondersteunen we ouders in de opvoeding, zodat kinderen met gedragsproblemen zich kunnen blijven ontwikkelen.

Specialisatie

Wij zijn gespecialiseerd in leerlingen met leer- en/of gedragsstoornissen. Of leerlingen met ernstige leerachterstanden.

Leeftijdsgroep

PVOO richt zich op leerlingen van de basisschool uit groep 3 tot en met 8 en op leerlingen van het voortgezet onderwijs en mbo/hbo-studenten. Leerlingen en studenten van ongeveer 6 tot 25 jaar zijn van harte welkom!

Het team van PVOO

Nancy Teuben

Mijn naam is Nancy Teuben. Ik ben medisch gedragswetenschapper (universiteit van Leiden), docent voortgezet onderwijs en remedial teacher. Als docent kwam ik veel leerlingen tegen met een leer- en/of gedragsstoornis. Ik ben toen de opleiding remedial teacher voor de basisschool gaan volgen, aangevuld met modules voor het voortgezet onderwijs. In 2006 ben ik gestart met PVOO. Ondertussen hebben we al honderden leerlingen mogen helpen en begeleiden! Ik ben lid van de Landelijke Beroepsvereniging Remedial Teachers (LBRT). Om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen van mijn vakgebied volg ik cursussen en studiedagen. We hebben nauw contact met zorgspecialisten in de regio. We werken samen met gemeenten, basisscholen en scholen voor het voortgezet onderwijs in Barendrecht en omgeving.

Sample title

Silvia van Duivenbooden

Mijn naam is Silvia van Duivenbooden (universiteit van Rotterdam). Als huiswerkbegeleider ben ik vanaf de start, in oktober 2013, betrokken bij de huiswerk ondersteuningsklas. Op basisscholen verzorg ik al jaren technieklessen voor leerlingen die een extra uitdaging nodig hebben. Het werken met deze leerlingen vind ik een uitdaging en geeft mij veel voldoening. In de huiswerk ondersteuningsklas zijn deze leerlingen van harte welkom!

Sample title

Kylianne

Ik ben Kylianne, afgestudeerd aan de universiteit van Rotterdam als kind- en jeugdpsycholoog. Mijn motto is 'alleen kom je ver, samen kom je verder'. Het doel hierbij is om leerlingen handvaten aan te bieden door ondersteuning en motivering. Mijn passie is het om leerlingen te helpen die het moeilijk hebben in het onderwijs. Elk kind is uniek en mag er zijn. Het is aan mij om een passend oplossing te zoeken voor de problemen waar het kind meezit.

Sample title

Charissa

Mijn naam is Charissa, afgestudeerd als orthopedagoog aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Ik ben gespecialiseerd in kinderen en jongeren met gedrag- en/of leerstoornissen. Ik geef ambulante begeleiding aan leerlingen. Ook ben ik werkzaam in de huiswerk ondersteuningsklas binnen het PVOO, waar ik op maandag de leerlingen begeleid met het plannen en structureren van hun huiswerk. Op deze wijze krijgen de leerlingen een extra steuntje in hun rug om hun schoolwerk te kunnen organiseren.

Sample title

Lobke

Mijn naam is Lobke en momenteel ben ik bezig met mijn laatste jaar van mijn bachelor psychologie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Ik vind het ontzettend leuk om elke woensdag de huiswerk ondersteuningsklas te gaan begeleiden, omdat ik graag de leerlingen een rustige en fijne omgeving geef om te werken aan hun school! Zelf ben ik een groot fan van structuur en plannen en vind het daardoor erg leuk om de leerlingen hierbij te mogen helpen. Daarnaast ben ik als persoon erg rustig en open en hoop hiermee een goede sfeer te kunnen creëren in de huiswerk ondersteuningsklas.

Sample title